Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Söndag idag då..

Av Angelika - 21 november 2010 13:26

Känns skönt med Söndag. För då kan man bara vara hemma i lugn och ro och känna NO STRESS! :)



Blev en rätt tidig kväll för mig igår, som alla andra kvällar då också. Men jag är så sjukt trött varje kväll, och att gå och lägga sig då man är så där mys pys trött är förbaskat härligt! Dock även om det innebär att jag får gå och sova utan darling vid min sida..


Alfred är små snorig idag. Tror han blev smittad av sin morfar då han var här och hade fått sig en förkylning. Men går ju förkylningar nu, så är svårt att slippa den ändå.. Och Speciellt nu när han börjat dagis.. I morgon börjar han redan kl 7:30, så då får han äta frukost med dom andra barnen. Hoppas han gillar det :) Sen hämta honom igen kl 10:30, så jag hinner väl hem och dricka kaffe, tömma diskmaskinen och sen måste jag klä mig haha :P


I fredags kom svärmor o svärfar hit och även Hanna o Lasse, mycket trevligt var det..

Och dom hade ett släp med sig fullt av saker.. Bla, diskmaskin, snöslunga, byrå+spegel, så ja. Man kan inte annat än vara väldigt tacksam! =) Diskmaskinen är som ny, ser hel fräsch ut.. Roberts farfar o farmor köpte den år 2000, och den är nästan aldrig använd i och med att båda gått bort. Så den stod kvar i huset deras och Skräpade, och våran var ju i mycket sämre skick så passade oss perfekt med en nyare... Som sagt, vi har sjukt tur nu förtiden! Förut hade vi en svacka då allting gick sönder osv. Men nu rullar det på bra hela tiden, känns toppen! :)

Vi åt Thai mat på fredag kväll. Fy tusan så gott det var. vi alla (nästan iaf) beställde wookad kyckling med nudlar, så smaskigt! lasse betällde friterat nånting (bra minne men kort) med ris, och det var tydligen också super bra.. :)


Igår när roberts föräldrar åkt vidare hemåt så satte vi igång att fixa till det ytterliggare på övervåningen.. Tog ner vince loftsäng och satte in en annan vanlig säng, jag målade lite på hans rum, vi fixade med hyllor på både vince och alfreds rum, satte stickers på väggarna, skruvade fast gardin fästen i vince rum och satte dit gardiner, flyttade alfreds gardin fästen mer åt sidorna så fönstret blir mer öppet.. I vårat sovrum är inte gardinerna uppe ännu. Men vet inte vad jag ska sätta dit för några och sen är det ju snart dags för julgardiner, så tror jag väntar tills dess.. Nu duger det ju inte med vad som helst där inne ;)


Idag är älsklingen igång med listningen. Vårat sovrum har han snart listat färdogt i.. Han var tvungen att kapa dom pga panelen på väggen som vi har där inne, så det tog ju sin tid bara det. Men fint blir det med lister! :)

Sen har han hämtat in Spjälsängen och vincents skrivbord från bodan. Så nu är äntligen sängen inne, slipper man tänka på det :) Och vincent kommer att få ett nytt skrivbord som farmor o farfar köpt till honom för ganska längesen, men då hade vi inte köpt sängen så vi blev med dubbla skrivbord då vi köpte den! Så nu passar det bra att ta fram det.. Är egentligen ett databord, men funkar nog bra som skrivbord :)


Och eftersom jag endast fick 2 kommentarer förra gången jag la in före och efterbilder så blev jag sur och kommer inte sätta in några mer.. Så det så ;-) Tänkte ju inte alls sätta in några, men ofrade mig då det var flera som ville se men som sen inte alls verkade ha brytt sig. Eller så tyckte ni det var så fult att ni låtsades missa bilderna? haha. Nåväl, alla vänner/bekanta vet ju vart vi bor. Bara att komma hit och se Live ist! =)



Sa jag det att Soffan blev såld på en gång? Ja kanske, men annars så får ni veta det igen. känns så skönt att slippa stor aset!

Fick även sålt våran gamla tvättmaskin för en billig peng, så nu slipper vi den ståendes i garaget.. 


Vax On, Vax Off!

 
 
Julia

Julia

21 november 2010 16:24

men Angelika då! nåväl.. jag vet ju var ni bor ;-)

http://www.holio.blogg.se

 
Julia

Julia

21 november 2010 16:26

Glöggen har nog bara gottat till sig av kryddorna ;-) Fast själv blir jag alltid så nojig om något passerat bäst före..

http://www.holio.blogg.se

 
Julia

Julia

23 november 2010 11:09

Nu är det tisdag ;-)

http://www.holio.blogg.se

 
Anna

Anna

23 november 2010 11:58

Jag är ju en hänt(håller i J med den anda-ammar vid datorn) såär såå jobbigt att komentera. därför lite blogg inlägg oxå, men vill ju se bilder!!! :P

http://jakiya.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards