Alla inlägg under juni 2010

Av Angelika - 25 juni 2010 08:24

Ja vad ska man göra idag då?

Blev inte det som var tänkt och när man är i lycksele så har man inte så stor chans att försöka komma på nånting att göra.. meen vi blir nog bara hemma! Grillar och har det mysigt. I morgon har jag då beställt Surströmming hemma hos mamma o pappa ;) Hade åkt dit redan idag om det inte varit för att mamma jobbar till kl 16. Men får hålla mig tills i morgon :)


på måndag börjar Jobbandet. gruvar mig! Hoppas verkligen jag slipper illamåendet. men jag VET att jag kommer kögas ett X antal ggr :( Börjar hårt första veckan, jobbar 4 dagar, ledig 1, sen jobbar jag 3 dagar. och desutom en delad tur på söndagen.. uschan! Men men det är nog bra att jag får börja hårt så man kommer igång :) Ska bli kul att jobba, men oroar mig för hur min kropp ska klara det...


Förövrigt så vill jag att min bebis mage ska börja synas... Tar så länge innan det börjar synas, haha... men snart så =) (v14 idag   )


Trevlig Midsommar Önskar jag er alla som Läser!


 

Av Angelika - 25 juni 2010 08:02

Igår kom vi hem från våran mini semester som varade från Tisdag morgon till Torsdag em :)

Vi tog vårat pick o pack och körde bilen mot lycksele efter frukosten på tisdag. Stannade en gång efter vägen för piss och fika paus. Campingen vi skulle bo på låg ca 5 mil från lycksele, så det blev att se lite annat än bara lycksele.. Väl på campingen så bäddade vi sängarna och gjorde oss mat.. Korv m bröd och kräm. Super mumsigt att avnjuta det i en stuga :)

Sen gick vi ut och kollade in självaste campingen. stort var det och en massa vatten med inplanterade fiskar (röding) så det hoppade en hel del fisk som vi såg hur bra som helst.. Golfbana och lekplatser fanns det. en grillstuga som vi grillade i på kvällarna.. ja det var super mysigt där.. Dock var personalen inte dem trevligaste. sa knappt hej, och ett tack och välkommen tillbaka hade ju varit trevligt. men icket haha! Vi har varit på Djurparken och gått, gått och gått, jisses så trött vi alla var i benen haha.. åkt karusell och gjort en massa annat skoj. Hel mysiga och SOLIGA dagar har vi haft, kunde inte ha blivit bättre :)


     


                       


             


             


   


Av Angelika - 21 juni 2010 09:52

&hl=sv_SE&fs=1&">

Av Angelika - 21 juni 2010 09:35

Har inte bloggat sedan dess. men har inte haft tid (tror jag?!?! haha)


I fredags så jobbade älsklingen 11-18, så jag och alfred hade en hel/halv(?) dag för oss själva.. Efter Lunch plättarna vi åt så tog vi oss en promenad i det fina vädret. Gick ner till stranden och lekte i sanden och alfred tyckte det var underbart roligt att kasta sanden och skotta stora gropar :) Sen gick vi hem och beställde mat från miss mac, blev en barn pizza åt alfred och en kebab tallrik åt mig, mums enligt oss! :) Robert hade åtit ute på jobbet så då tyckte jag att vi också kunde unna oss skräpmat när det bara var vi hemma.... Sen lekte vi inne och hade mysigt..

När pappa kom hem hade han köpt med choklad och ostbågar, så alfred fick en skål med Ostbågar som han åt med good aptit... Sen hände det inte mer denna dag! :)


Lördag så åkte vi till min mamma o pappa. Vi tog med oss fiske grejerna i hopp om att det skulle gå att fiska.. Men det har regnat och regnat och regnat. ja riktigt öst ner, jätte stora och hårda regndroppar! Så det blev inge fiske för oss. men vi bastade och det var himelskt skönt (längtar tills man har en egen bastu), såg tv och bara var hela lördagen :) Alfred var super glad över att få vara hos molmol och mopha :)) Min bror Lenny var också där och han hade med sina 2 katter, dom jagade alfred hej vilt framm och tillbaka i huset haha.. Så dom blev av med en massa energi kan jag tro :p


Söndag tog vi det väldigt lugn på morgonen, regnet infann sig även då.

Vid 12 tiden for vi mot kalix för att gå på Kalas. 1 års kalas hos Leo, söt ungen har ju blivit så stor!! :) Men kameran glömde jag ju så klart ta med :( Men det var riktigt kul att ses och en massa go fika och tårta hade hon..

Efter kalaset for vi till min bror Johan och ungarna och såg vad dom pysslade med.. Sötbarnen var lika söta som vanligt och jag tycker dom hinner växa alldeles för mycket mellan ggr man ser dom (4 år o 6 år) men vi satt och surrade ca 1h och det var jätte skoj att ses :) Sen hem till Luleå på direkten!

Hemma gjort älsklingen korv o spagetti till middag, var faktiskt gott haha..

Sen har det inte hänt många knop. vi har packat lite inför i morgon men annars bara tagit det chill..

Vicnent kom hit för ett tag sedan så nu är det full rulle. Alfred är super glad när storebror är hemma igen. och vi med så klart! :) Fina fina Barn   

Av Angelika - 17 juni 2010 20:49

Idag har det varit en bra dag från start till slut.. Dock mådde jag illa på morgonen så jag fick spy, men det är ju som vanligt nu förtiden.. fattar inte när det ska ge med sig?


Vid 10 tiden åkte vi mot Hm på storheden. jag var grymt shopping sugen och ville hitta mig någon kjol och en kofta.. Och kläder det hittade jag mig verkligen! :)

Fick med mig 2 kjolar, 3 linnen och en siden t-shirt (kanske man kan kalla det), och en kofta. Äntligen äger jag en fin kofta! =) fick lämna kvar ett par shorts och en annan kjol som jag var sugen att köpa, men hade blivit alldeles för dyrt :P


Sen hem. ge alfred lunch och söva honom snabbt. Vi skulle ju få besök av Lina och leo och då måste man ju vara pigg och glad :)

Vid 13 tiden dök dom upp och vi fikade lite på balkongen och sen gick vi ut och promenerade lite mellan gårdarna. Stannade en sväng vid stora lekparken och lekte och sen for vi hem igen och tog oss en glass! vi fick muta pojkarna med gladd för att dom skulle följa med oss hem. haha


Markus kom och hämtade dom strax före halv 4. efter dom farit så gjorde jag och alfred en lättsam middag mestående av varmkorv och mos. mycket gott!

Sen har vi bara mysit på...


Älsklingen ringde mig från jobbet idag och berättade en väldigt fin sak... Vi är såå Glada! men säger inget ännu ;-) Nu ska jag lägga mig i soffan. känner att min rygg värker och det är inget som den brukar göra..... uschan!


Bilder kommer här:


           


     


Härlig dag!   

Av Angelika - 17 juni 2010 20:45


"bara" 196 dagar kvar. haha 

Av Angelika - 15 juni 2010 20:54

       


Bilderna är kassa. Tog jätte få bilder och just när dom hade vilopaus. Vädret var blåsigt och kallt, så orkade inte ha framme kameran något mer haha.. Men lite bildbevis får ni! ;-P

Av Angelika - 15 juni 2010 20:39

Ja nu känner jag mig redo och "mogen" för att gå ut med det här på bloggen.

Och det jag syftar på är att Alfred och Vincent ska få ett lillsyskon i slutet på december, rättare sagt 30 december (vi hoppas på januari, hehe). men vi har inte varit på Ul ännu, så det kan ändras.. Jag är nu i v12 och går in i v13 på fredag så är därför jag känner att jag vill/kan dela med mig av detta :)

Vi är jätte glada och ser fram emot det som komma skall! Och det är Så klart planerat, fast inte i minsta detalj eftersom det tog liiite längre tid att bli gravid än vad vi trott. men den som väntar på nå gott ;-)


 

Därav mitt Te drickande ist för Kaffe som någon lagt märke till haha..

Mår sjukt illa av det mesta, spec kaffe.. Men hoppas att det blir bättre denna vecka som det står att det borde bli.. *håller tummarna*

Den här graviditeten är helt annorlunda motför då jag väntade Alfred, men det är spännande på sitt sätt :)


Nä ska inte skriva nånting mer om detta.. Ville bara dela med mig så ALLA får veta :) Närmaste vänner och släkt/familj vet ju redan så klart :)

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards