Alla inlägg under augusti 2010

Av Angelika - 20 augusti 2010 17:18


Av Angelika - 20 augusti 2010 08:08

Och jag är Piggelin så här på morgon kvisten! Skönt...

Älsklingen och jag gick och sova efte kl 00. Sen upp med barnen vid halv sju! :)

Har fått i mig kaffe, frukost, och även diskat. fast i tvärtom ordning!


Sötbarnen sitter som 2 Änglar i soffan och ser Bolibompa. Dom disskuterar även prutt och bajs, och det är fruktansvärt skoj att lyssna på deras argument, haha..

Nu en kaffe kopp till och kanske lite Xbox nötande ;-)

Av Angelika - 19 augusti 2010 19:34

Glömde ju skriva Adressen om ngn vill se bilderna :)


www.robert-angelika.pixbox.se

Av Angelika - 19 augusti 2010 19:21

Bilderna är insatta på pixbox. Endel av alla iallafall!


Idag är det kallt ute, hojja.. Man kan nog säga att Hösten är här nu, eller iaf väldigt nära. På endel ställen är löven gula, så vad mer än det är ett hösttecken?

Men det är mysigt med Höst på sitt sätt. Mörkret som gör att man får ha tänt en massa ljus och krypa ner i soffan med filt och något varmt att dricka! Myys..


Sommaren i år har inte varit direkt någon toppen sommar! Men tror den största anledningen till det är att jag har jobbat. Men samma dag som jag slutade jobba så tog jag, älsklingen och alfred båten och for till stugan. Mamma kom dit hon också, men med bil ;) Och där tog jag mitt första och sista dopp för i år. Det var SVINkallt, men ändå skönt när man väl doppat sig och simmat runt lite. Känns skönt att jag gjorde det, annars hade jag fått ångra mig enda fram till nästa sommar haha... Måste doppa mig iaf 1gång per sommar, annars är nånting fel. Så det var härligt. Var en riktigt fin dag annars med sol och härliga vindar. Vi drack kaffe och åt bulla och bara njöt! :) Min mamma var tapper och badade hon också. men inte älsklingen eller alfred (BADKRUKOR   ).


Idag har varit en riktigt härlig dag. Vi har städat och rensat vårat stora förråd. kastat saker som vi vet att vi ändå inte kommer att använda nånting mer. Den lilla gamla teven, varför ska man spara på den?! Och Leksaker som vi satt in dit för att dom varit trasiga och trott oss kunna laga dom haha.. Men man köper ju ändå nytt hela tiden, så bara att kasta Skiten.

I morgon åker Lillaförrådet på städning. Då är det mest kläder och sånt som ska få sig en genomgång     Så ja det är skönt att vi börjat våran kommande flytt med att fixa bort allt som vi inte ska ha. Blir lättare sen att bara packa ner i kartonger och veta att det redan är rensat! Snart bara 1 månad kvar.....


Nu ska storskruttungen sova, så ska säga godnatt!

Av Angelika - 18 augusti 2010 17:19

Har inte kunnat ladda upp bilder där på evigheter av ngn anledning. Men idag så gick det! Dock tog ju alla bild MB slut. Så köpte nytt premium men det tar ju sin tid :( Hann bara få in ett par få bilder från i Juni.. Har väl några tusen kvar haha!


Bjuder på bilder från idag då jag och alfred var ute och busade på gården! :)


       

Av Angelika - 18 augusti 2010 12:53

Har varit till min Bm idag och hört lillbebisens hjärtljud och kollat tryck mm.. Allt såg fint ut :) Hade även med alfred så jag fick visa några röda märken som han har på Armen. Men det var inge allergifläckar, utan samma fläckar som han haft tidigare. Så bara att smörja med kortisonsalva :) Alfred är så himla ljus så hans hud är känslig mot allt möjligt, men inget han stör sig på. Varken kliar eller besvärar honom.. Kliar ibland bara!


I måndags så hade vi Lina, Markus och Leo hit på besök och även middag. Vi bjöd på grillat med potatisklyftor och fetaostsallad. Mycket gott om jag får säga det själv! Har börjat gilla grillmat igen ;) Sen på kvällen for robert och hyrde film. Så vi såg Case 39, skulle vara en skräckis men kan inte säga att den var vidare läskig. Men helt klart se vänlig :)

Igår såg vi shutter island, den var förvirrande och väldigt psykiskt jobbig haha. Men blev bättre och bättre ju längre man såg!

Sen hyrde han en film till som jag inte kommer ihåg namnet på?!? tror inte jag ska se den, är inte riktigt min typ av film tror jag :P


Vincent kommer hem först idag. Som vi fått sakna honom! Men hans mamma ville ha honom lite längre och det brukar ju vi också ibland så :)

Alfred saknar honom och pratar mycket om mamma, pappa och vince som en hel familj :)


Nu ska jag nog spela med älsklingen. passar på medans Alfred sover ;-)

Förövrigt så är jag nöjd med livet och ser sjukt mycket fram emot våran framtid i Rosvik :)

v20

Av Angelika - 15 augusti 2010 13:18

Vecka 20


 

Kroppen: Det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.










Vissa lider av halsbränna och förstoppning, vilket är helt naturligt. Det orsakas av att musklerna runt tarmarna och magmunnen inte är lika strama som förut. Motion, rätt kost och att hoppa över kaffe och stark mat kan underlätta. Man får också lättare hål i tänderna och ibland svullet eller blödande tandkött.

På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se eventuella avvikelser i mammans hälsa.
Vid varje besök mäter man blodtrycket, kontroller barnets hjärtljud och mäter mammans mage. Vid vissa besök kontrolleras även blodvärdet, urinprov och blodsocker hos mamman.

På vissa barnmorskemottagningar ordnas ett gruppmöte, där man får information om föräldraförsäkring, kosthållning, amning med mera. Man kan också prata om hur man kan lindra besvär från rygg och bäcken. Du kan till exempel få hyra ett stödbälte för att minska bäckenbesvär.


Fostret:
Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.

Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.


Faktagranskad av Gudrun Abascal, chefsbarnmorska på BB Stockholm och författare till böckerna ”Att föda” och ” Att möta förlossningssmärtan”.

Av Angelika - 15 augusti 2010 13:04

Åhh så härligt! Gick av mitt sista pass EVER på Rosengården i Fredagskväll, så skönt. Trotts att det är härligt att jobba så är det ett fruktansvärt tungt jobb. Kanske mer än vanligt då jag är gravid, men iaf.. Så nu är jag färdig med mitt sommarvikariat!

I veckan ska vi börja planera inför flytten. Rensa förråden till Max! Kasta/Återvinna allt som vi bara har liggandes, och det är en Hel del! Ska bli skönt att komma igång, då går nog tiden fortare. Kan inte riktigt förstå ännu att det snart är dags att bli husägare på riktigt :)


Igår var vi På Stina och Jonas Bröllop. Rackarns vad fina dom var! det strålade om dom båda :) Blev att vara där senare än jag tänkt och jag var Super trött! Men vid halv två kom vi iaf hem och jag stupade i säng med en trött och värkande kropp.. Men festen var riktigt rolig trotts att jag var en av dom Få som var nykter. God mat och härliga Lekar! Önskar er All lycka i framtiden mina fina Vänner! :)


Mamma har ställt upp som Vanligt och varit Barnvakt. Vad skulle jag göra utan mina föräldrar? Ställer upp i vått och torrt alltid! Älskar dom till Tusen :)

Hela sommaren, ja nästan iaf. Har jag bott hos dom. Det har varit mest härligt men samtidigt så har man ju längtat hem. Men har gått över förväntan att vara splittrad från familjen emellanåt :)


Nu, eller resten av dagen ska vi mysa, njuta och bara vara tillsammans och känna familje friden igen :) I morgon kommer vincent hem också, så då blir vi fullbordade :) Så på återseende!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards