Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Angelika - 7 januari 2012 18:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 7 januari 2012 18:42

Har träningsvärk från skottandet igår. Så vad ska jag inte ha i morgon?

Kalas i morgon förövrigt. Men absolut inget stort eller märkvärdigt, har inte alls ork för nånting sånt..

Det mesta är väl fixat inför i morgon. Men en svängom med snabeldraken måste då göras i morgon.

Fast det får man ju göra varje dag iofs ;)

 

Blev en tripp till Erica med familj på en kaffe slurk.. Mycket trevligt då det var evigheter sedan vi sågs!

Alfred fick glass och när vi skulle hem fick han med sig blandgodis i en Påse.. Tror ni han vart nå glad? :)

Fick stressa hem. Kom ju på att Laxen inte sköter sig själv!

Så blev middags fix då jag kom hem och R hade just vaknat.

Lax, potatis, sås och sallad. Mumma!

Älsklingen fick med sig ett matpack, och dom är ju guld-värda ;)


Efter middagen snörde jag ihop en cheescake som står och fryser-till-sig-i-frysen.

*Värmde upp fluffet till tårtan som jag ska styra upp i morgon..

*R for mot jobbet och jag, alfred och ellenor har sett film. Och nu ser alfred slutet på bolibompa och äter snarrat! :) Ellenor den tröttmössan sover sött redan   

Vill vara utvilad på sin första Födelsedag! hihi...

 

Ska strax gå upp och borsta alfreds tänder.

Sen ska vi läsa flera böcker och mysa! :) Min snossunge!! *älskar*

Av Angelika - 7 januari 2012 10:05

Har haft båda goungarna i våran säng efter kl 3. Mysigt men trångt då dom ska sova kloss i mig! :/

Alfred har t.o.m rammlat ner från sängen en gång också, kring kl 4 och då vaknade ellenor och ville göra morgon.. Villken natt!


Gick och la mig tidigt, eller just efter kl 22.. Men blundade inte fören kl 01 nån gång. Låg och läste en stund och vips så var ellenor vaken (i vanlig ordning då jag ska läsa) Så fick ta över henne till våran säng och försökte läsa när hon låg bredvid mig.. Slutade med att hon låg och läste Allers veckotidning och jag boken.. hmm...

Släckte kring kl 00, meeen -Tyckte mig höra någon knacka på dörren.. Så fick gå ner och kika, men så klart var det ingen där ;) Gick upp igen och upptäckte att Ellenor kissat utanför blöjan, så fick gå ner igen och byta blöja och pyjamas och tvätta henne.. Somnade efter många om och men, och till ljudet av traktorer som skottade vägarna. Rätt mysigt faktiskt, eller tryggt rättaresagt haha :)


Har hunnit med 3 koppar morgon kaffe. Barnen har ätit frukost och nu spelar alfred star wars...

Ellenor gör allt för att försöka förstöra för storebror, hon är rätt smart för sin unga ålder..

Idag är det sista dagen hon är bebis.. *panik* -eller alla barnen kommer alltid vara våra bebisar hur stora dom än är ;) Ska fixa med tårta och cheescake idag.. Blir ett tårtkalas, orkar inte baka nå fika..hehe



Tror man tar bilen och åker iväg på kaffe hos nån efter lunch.. Så får älsklingen sova ut i lugn och ro..

Fast först skotta gården. Så bara att klä barnen och ut och skotta, har kommit enorma mängder snö. Helt knäppt vad vinter det blev helt plötsligt! :P Och snöslunge skrället som gått sönder just när det börjat komma snö haha..

 

Att jag Älskar detta Bya-liv! =))

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards