Direktlänk till inlägg 17 december 2011

En sockerbagare. . . .

Av Angelika - 17 december 2011 13:37

Lördag och ingen sovmorgon fick man. Ellenor ville kliva upp kl 5 då pappan begav sig upp ur sängen. Men det ville inte mamman. Så efter en kamp på näst intill 1 timma så somnade "flick stackaren" om. haha Men hon drog mig i håret, pratade i massor, skrattade, sparkades, ropade på kisse och levde rövare i hopp om att jag skulle ge med mig och kliva upp med henne. Men NEJ, skam den som ger sig !! ;)


Vaknade just före kl 7 av att POJKARNA levde rövare på vincents rum. Herregud.. Alfred somnade inte förens kring 22 igår kväll, så han kommer vara dödstrött innan bompa ens börjat. Men inte gör det mig nånting att han får gå och sova tidigt.. haha.. Vi hade en lugn och skön morgon. Kokade ägg och gjorde risgrynsgröt till frukost åt oss. En ycket smaskig och härlig frulle, men massa tända ljus.. Btw - Äggmacka med kaviar är bland det godaste som finns. mmmmm


 


Sen har vi bakat ännu mer pepparkakor.. Tänkte att vincent också skulle tycka det var kul att få baka lite, och jag hade rätt ;) Duktiga killar minst sagt. Vincent gjorde alltig helt själv.. Alfred gjorde nästan allt helt själv. Men dock så tjurar han ihop som en tonåring så fort nånting inte går i hans väg, eller om man säger åt honom.. "då tänker jag inte göra det där nå mer" låter det oftast. Säger man åt honom tex vid matbordet att ta en potatisbit och köttbit tillsammans så säger han "när du säger så där så tänker jag inte äta nå mer" haha. skit unge :P


Lördags godiset fick dom efter lunchen. Som bestod av Hamburgare, så enkelt och gott för di små! :)

Sen har dom fått i uppdrag att städa lite på deras rum.. Är tok stökigt (eller var) fast jag städade där igår.. Herregud som dom kan riva ut snabbt, hehe. Men farmorn och farfarn borde dyka upp snart, så då tyckte jag det kunde vara kul för dom att ha lite ordning så dom får visa julpyntet utan att dom ska behöva rammla över leksaker och slå sig! ;)

Alfred är speciallist på att riva ut på sitt rum, vincent har mest lego som ligger typ överallt. Men alfred lyckas dra fram lite av varje. Varför måste man leka med allt samtidigt?

 

Nåväl, må väl och ta hand om varann!

 
 
Martina

Martina

17 december 2011 21:18

Hahaha! nåå, vad söt han är när han trotsar sig sådär. ;P (ser mig honom framför mig) Barn är ju bara för härliga. Kan dock förstå en viss frustation i längden ;)

http://mslarsson.blogg.se

 
Lina

Lina

19 december 2011 07:42

Vi söta killar!! Leo är också as trotsig och han skiter verkligen i vad man säger. Man måste vara arg hela tiden (känns det som). Leos nya favorit ord är ALDRIG!
Frustration frustration. Han kan dessutom putta omkull Edvin när han sitter.. Och det är mer för att reta mig än att göra illa Edvin. Allt han pratar om är skjuta, mosa, trampa på och bajs. Nä, man skämmes int de minsta ;-)

http://Linaoh.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards