Alla inlägg under januari 2011

Av Angelika - 27 januari 2011 20:42

Min Lilla kille är ingen liten kille nå mer. Han har slutat med TUTTE!

Andra dagen/natten som han är utan. Och det går förvånansvärt bra! Han är duktig och säger själv att det är bebisar som har tutte :)

Varför vi (läs jag) valde att sluta med tutte åt honom just igår är därför att han kastade bort sin tutte i toaletten igår på morgonen och dessutom spolade ner den, så då sa jag att jahapp, då var du utan tutte! Och sen pratade vi lite om det och sa att nu får han vara utan tutte och bara ha snuttisen! :) Allt går så smidigt! Först sluta med blöjorna -Kanon! Och nu Tutte! =)

Hade tänkt sluta då han fyller 3 år, men wha ever, nu är det gjort..


STORA KILLEN!

    

Här 4 Månader!

(skulle ladda upp fler, men tog ju en evighet!!)

Av Angelika - 26 januari 2011 13:37

Låter urtöntigt för många, Men jag och Älsklingen har våran årsdag idag! 4år tillsammans! Att vi har 2 barn, hus, är förlovade och är fortfarande så där kära som man är när man har det bra är helt fantastiskt! :) Vi ska leva tillsammans för alltid, tills döden skiljer oss åt!.. visst darlingen? ;)

 

Innan Robert kom in i mitt liv så hade jag gett upp det här med att hitta den "rätta".. Tänkte vara singel och sökte inte alls efter någon att bli tillsammans med, eller överhuvudtaget hånglas med, haha..

 

Robert var så sjukt (på ett bra sätt) snäll att man inte annat än kunde gilla honom på en gång.. Inte kärlek vid första ögonkastet, men han hade nånting som jag ville se mer av.. Det första vi sa till varandra var "Tjena", haha. Kommer ihåg det så väl då han kom med sin ölkartong :P


Veckan efter att vi träffats första gången så kom han hem till mig i kalix, och efter det så var vi fast vid varann.. Eftersom han hade barn och jobb i luleå så fick jag ju packa ihop mina saker, lämna jobb, vänner, familj för att börja mitt nya liv tillsammans med honom o mitt bonusbarn! Det ni, det är KÄRLEK! ;-)


Bjuder på lite bilder på mig och min Kärlek o bästa vän från första året tillsammans, i blandad ordning! :)


30 juli 2007

   

 

11 oktober 2007 

       


20 juli 2007

  


  


  

Robert ritade den här bilden till mig den ‎14 ‎februari ‎2007. På Alla hjärtansdag! :)

Sött som tusan.. Är även våran förlovningsdag, fast med ett annat årtal!


Skit samma, ska skippa mitt kärleks snack nu! haha..

Men om några år kommer jag sitta och titta tillbaka och njuta av det jag läser! ;)



Jag Älskar Dig Robert!   

 

  

Av Angelika - 25 januari 2011 17:33

Helgen gick i en rasande fart som vanligt..

Fick härligt kalix besök på lördag. maggan, peter, Alicia och deras nytillskott Eddie kom och hälsade på! Söt bebisen är bara någon vecka äldre än ellenor, så det är skoj. plus att Alfred och Alicia är nästan lika gamla också, skilljer någon månad.. Vid halv sex på kvällen for dom hem och då blev det bara att chilla och ta det lugnt.. Åt godis i vanlig ordning ;)


    

Alicia och Alfred! :)


Söndag morgon började i lugn tackt.. Fast vid 12 snåret så kom det ytterligare besök från kalix.. Linda och busiga, men söta Leo.. Hon hade med sig present till både alfred och ellenor.. En härlig vertygslåda fick alfred och ellenor fick en så söt klänning och ett par leggins, så fina! =) var så kul att träffas då det är allför sällan :( Ja samma gäller ju med Peter och Maggan, ses alldeles för sällan!.

Men iaf det har varit en väldigt trevlig helg tillsammans med härliga vänner från kalix! :)


Igår måndag så var jag till frissan.. var inbokat 3 timmar för mitt tjocka och lockiga hår.. Klippning, toning och sligning blev det. allt som allt så tog det 3.5 timma, haha.. Hon var mäkta imponerad av mitt tjocka hår :P

Är super nöjd och denna längd tror jag att jag ska ha alltid, så skönt och helt perfekt (lite längre än axlarna). Och då får ni tänka att hon tog bort minst 1dm.


Frissan

      

Jag är inte så bra på att fota! Men ni ser nog skillnaden ni som sett mig förut ;)

 

Var och klippte mig där min goda vän Josefine jobbar. Så jag fick träffa henne och hon fick se min lill sessa.  =)


Idag har det inte hänt många knop -vi har mest vilat och myst på! Robert gick ju på natt veckan igår kväll, så han har sovit idag.. Och jag har fått vara ensam i natt med barnen för första gången. Men det har gått toppen, även om jag känner mig smått trött. Men det har jag gjort länge nu så, hehe =)


Nu mysa med alfred i soffan och se bompa!

Av Angelika - 21 januari 2011 20:20

Vi har varit i val och kval om vi ska köpa en ny vagn eller hur vi ska göra så jag får med båda barnen då jag ska ut på promenad, lämna till dagis mm.. Blir så tungt om jag ska dra vagnen och samtidigt dra alfred med bobben..

Känns dumt och köpa en syskonvagn, för alfred lär ändå inte vilja åka nå länge till i såna fall (om han ens vill åka alls?!), och sen är det bökigt och onödigt då vi har en redan så fin vanlig vagn. Så idag for vi och köpte en åkbräda, tror det blir perfekt! Så i morgon kanske alfred får prov "åka" den :)


  

Av Angelika - 20 januari 2011 12:19

Idag blir gumman hela 12 dagar ung. snart 2 veckor!

Tiden går ruskigt fort... För fort!..


Men eftersom vi har besök titt som tätt så går dagarna riktigt fort.. I helgen så var ju svärisarna här fredag till lördag, sen just efter dom farit så kom bror med barn hit och sov till Söndag och åkte hem efter middag, så där gick hela helgen väldigt fort! I måndags så kom Elin hit, en gammal vän/bekant eller vad vi ska kalla det. Vi spelade fotboll tillsammans som mindre och hade även brevkontakt under ett tag haha. Fick reda på att hon bor här i rosvik så då tog jag kontakt med henne. Så hon och hennes två söta barn kom hit. Åke i samma ålder som Alfred och lilla Henny som är 8 månader. Så vi ska def börja umgås en massa! :) Sen kom Lasse och Hanna hit och inte långt efter det Mamma. Så Måndagen gick super fort den också :) Mamma har varit här sen i Måndags, städar och donar i mormors lägenhet, det sista nu innan den ska hyras vidare till någon annan.. Så hon blir här några dagar till i guess! :)


    

(Vi vet villka som ska få vara barnvakter i sommar)

 

Igår var vi på inskrivning på Bvc. Gick toppen bra och hon har gått upp super bra på en vecka, så hon tyckte jag blandade maten bra.. kändes skönt då jag varit smått nervös inför om jag ger för mycket eller för lite då jag både ammar och ger ersättning, men ska fortsätta precis som jag gör nu! :)

Lillan hade blivit 1.5cm längre, så nu är hon 55.5cm lång! :)

Att hon var vaken hela timman vi var där var också kul. Då fick Bm se hur pigg och duktig hon är. Så hon sa att 3 månaders testet redan är gjort då hon redan fixerar och tittar in saker.. Hon är en nyfiken prinsessa denna tös :-)


Hon har fått en massa fina presenter.. Kläder, kort, blommor och present kort! Söta klänningar, bodysar och andra kläder har hon fått :)


Vet inte så mycket mer att skriva. Men det går riktigt bra och hon äter bra på natten, 2ggr så det är absolut inte farligt.. Igår natt åt hon kl 4 och sen kl 8, så det är riktigt skönt :) I  natt var det vid 01 tiden och sen kl 5, men då sov hon till kl 8 så blev ju som sovmorgon! Fast jag har sovit till kl 9:30, hehe...


Alfred har accepterat Lillasyster så jäkla bra. Inge svartsjuka har han visat och han tar allting med ro.. Hon sover ju med oss nu den första tiden, vill ha koll så hon inte kräks och man missar det.. mm :) Trodde Alfred skulle tycka det var orättvist att hon får sova med oss men inte han, fast han har inte sagt nånting mer än att bebis sover med er! Såå skönt :)

Men trångt blir det i sängen då han kryper upp med oss på morgon sidan haha. Fast det är mysigt! =) saknade han så när han hade varit hos farmor och farfar att han fick sova med oss då han kom hem och hon i sin säng. Men den natten var HEMSK :P så han får sova i sin egna säng som han brukar i fortsättningen! ;)


Har inte fotat så mycket så har inte så mycket bilder att lägga upp.. Men blir väl mer sen då det händer lite mer saker!

"Tvingade" vincent att hålla lillasyster dagen innan han for till sin mamma, så vi skulle få iaf en bild på han och ellenor.. Det resulterade i en inte så bra bild, han ser mest irriterad ut..

Men dom är söta iaf! :)

  


Nu ska jag bada sessan och Alfred ska få duscha.. Ifall det kommer hit någon så dom inte luktar prutt!


Måste bara få säga att Robert verkligen är en klippa och super hjälpsam med allting.. Han har lagat all mat i stort sett i flera veckor nu (förutom då han jobbat), helt underbar! Städar, tar hand om barnen så jag får sova mm..

Mina fina karl, som jag Älskar honom!

Snart har vi våran Årsdag också, ännu ett fantastiskt år har snart gått tillsammans med min fina Fästman..   


  

Min fina fina fina Ellenor!

Av Angelika - 15 januari 2011 14:49

Grattis Lilla gumman!   

Shit, en vecka har redan gått. Lillan börjar bli stora damen redan... ;)

allt går så bra. hon är så snäll så snäll. Sover, äter och är ibland väldigt vaken! mycket vaken för att vara så liten, och det är så mys då hon tittar på en med sina fina och små ögon... och äter, ja hon äter i massor! Hon äter som en 1-2 månaders bebis gör, så ja min mjölk räcker inte riktigt till.. Hon får först ersättning och sen ammar jag ca 10 min på varje sida.. Men jag ammar mest på Kvällen/natten för då är hon så snuttig av sig och det är sååå mys! =) Men mjölken är då igång och det känns skönt, var på väg att ge upp eftersom jag fick så sår och ont då hon ammade då inte mjölken kommit igång. Men skam den som ger sig, tillslut så "släppte" det :)


    

     Storebrorsorna! :)


Vincent kom hit igår, och fick se sin lillasyster för första gången. Blyg var förnamnet, men sen släppte det och han vågade känna lite på henne.. Men hålla i henne vill han inte riktigt ännu, men det kommer :) Alfred vill hålla OCH bära henne, men det är nästan så det blir lite för mycket haha..

Har haft svärmor o svärfar här sen igår.. Hon lagade mumsiga köttfärsbiffar till middag coh det var såå guld värt att slippa laga mat! TACK!! och en hemmabakad tårta och lite fika hade hon också med, så jag/vi har fått bli lite bortskämd :P


    


Robert hyrde film som vi såg igår.. Först en med barnen - Bolt och den var super bra och söt.. Nuförtiden är det ju som att vara på Bio då vi ser film med ny teven och sen har älsklingen köpt en blu ray spelare (stavas?!?) så det är extra kul att se film, karlar med sina leksaker ;) Men åter till filmerna, vi skulle se Inception men alltså. Den var ju såå fruktansvärt jobbig att förstå sig på. Gällde att hänga med hela tiden. Så vi gav upp den allihopa efter ca halva filmen, så vi får se den bättre sen. och kanske inte så sent på kvällen då man är trött :O)


Min bror och hans pojkar är här. Så vince leker för fullt med dom. Passade ju bra då Alfred åkte med farmor och farfar då dom åkte hem för en stund seda. Han ska vara där några dagar, så vi får lite vilostunder mellan varven! kommer sakna han Grymt mycket, men ska försöka passa på att vila och njuta lite extra av gumman dom här dagarna! :)


        


Vi var och premiär åkte vagnen med gumman för någon dag sedan. Eller vagnen är ju sen alfred var bebis, men för gumman var det ju premiär :) Hon sov sig egenom hela promenaden, fast bebisar gillar ju att åka vagn så det gör dom ju oftast. Alfred åkte bobb och fick åka lite i en snöbacke också! =) var super härligt att äntligen kunna börja promenera igen.. Älskar mitt liv som INTE GRAVID! Lovley.... mådde så dåligt sista tiden och hade så ont, så nej aldrig mer igen! ;) Även om foglossningen är kvar ännu så är jag ju mycket lättare nu, och rörligare. magen ser ut som den gjorde innan graviditeten, förutom alla ränder och att magmusklerna inte är på plats :P


Nånting som är irriterande är att jag har varit sjuk sen jag kom hem.. Direkt jag kom hem så började det sticka och klia i halsen. Och sen har jag haft en jäkla hosta, och den blir bara värre och värre.. Det gurglar nästan i lungorna och jag hostar så fruktansvärt att jag börjar tro jag har lunginflamation.. Har även kännt mig febrig och varm (feber termometern är trasig).. Så jag fattar inte varför jag blev det efter förlossningen, kanske lustgasen gjorde så jag fick nå skit i lungorna? Sög ju i mig lustgas sista timman... Och även ryggen är pajj... var i ryggen det gjorde ondast under förlossningen (nästan iaf) och påpekade det flera ggr att det gör så jäkla ont i ryggen.. och nu känns det nästan som att jag har foglossning där.. Jag längtar tills man blir hel igen och slipper ha ont! :)


Nää nu gå och snossa lite! hihi      

<3

Av Angelika - 11 januari 2011 15:32

Gumman blev 3 dagar ung idag, tiden går fort.. Fast ändå är hon så ny! :)


Tänk.. Detta visste man inte för 4 år sedan! Att jag skulle ha 2 fina (egna) barn att mysa med :) Är inne i ett rus...

  

Av Angelika - 10 januari 2011 18:59

Ja denna blogg.

 

    

Hur ska jag nu göra när jag har 2 söthjärtan att kolla på. Man kan ju inte slita blicken från den vackraste tjejjen på denna jord, hon är så fin!

Bloggen får ju självklart bli undan skuffad, även om jag säkert kommer skriva i den snart igen som förut. Men just nu är prio ett familjen! :)

Går hur bra som helst detta med att ha 2 småbarn, även om det kommer att bli annorlunda då robert börjat jobba igen. Men nu får jag ju passa på att mysa extra mycket då han är hemma! :) Alfred är så stor och duktig! Stryker på lillasyster och vill hålla i henne hela tiden.. Ellenor tittar och verkar gilla honom skarpt!

Mina



Att amma är en svår sak.. Med alfred så var det själva ammningen som gick dåligt, och nu är det mjölken som inte riktigt sätter fart.. Fast idag har det börja likna mer mjölk, så snart kanske den öser igång. Men igår kväll fick vi ge henne ersättning, för hennes stackars mage kurrade och hon var super hungrig! så hon får ju def inte i sig nog med mjölk när jag bara ammar.. Inte ännu iaf...

Men som sagt, ska låta henne suga så mycket/ofta hon vill och samtidigt ge ersättning så hon håller sig mätt och belåten! :) Funkar det inte så funkar det inte....



Alfred har varit på Dagis idag.. Han hade haft super roligt och vill dit i morgon igen :) Och en Julklapp fick han också, han har ju inte varit dit på evigheter så den hade han inte hunnit få.. Super fin ram med ett kort på alfred där han målar, så sött! :) Efter 31 januari så kommer även tiderna bli annorlunda, så då får lilleman vara på dagis längre och äta lunch där.. Lovely!



Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards