Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Angelika - 20 oktober 2010 17:49

Alfreds fina teckning

  

 

  Alfred in action  

 

Min Älskade Lampa över köksbordet (velat ha den i mer än 3år)    

 

 

Dom fina Rosorna som jag fick som pryder köksbordet..




Av Angelika - 20 oktober 2010 15:32

Har varit till Min nya Bm idag, Super go och trevligt :)


Magmåttet låg på 29cm

Bebis hjärtljud på 148/min

Hade bra tryck 125/60 (tror det var 60)

Har gått upp 11kg nu, så nu börjar det vara färdigt med det tycker jag. Men hon sa att jag har mycket vätska i kroppen spec i benen, och det hade jag ju förra gången också. Så är nästan oundvikligt för mig att gå upp mer än bara lite!

Och alla blodvärlden var bra, hon tog stick i fingret och i armvecket, så allt var väldigt bra! :) Tog även stick prov i urinet och där kan det finnas en mindre UVI, men det skulle skickas vidare till Labb för att se om det behöver åtgärdas..

Bebis låg med huvudet nedåt men var då fortfarande ruckbar.. Frågade om varför jag har känt bebis ligga nedåt så mycket under den här graviditeten, men det är helt enkelt så att nästan alla omföderskor upplever det så, livmodern är ju "utvidgad" och tappen är en annan form än tidigare. Hon visade så fint på ett papper :) så nu äntligen fick jag svar på det, och att det inte är bebis som vill ut ;) Frågade även om obehaget jag kände för några dagar sedan då jag fick lägga mig i uppåtläge med fötterna, då det kändes som att den borrade sig neråt och tänkte komma ut (hade även småvärk) men hon trodde det var pga att jag är omföderska och den har mer utrymme att "peta" nedåt med tex hand eller fot. Ja jag litar då på det och blev nöjd! :-D

 

Fick bekräftat att det är fogarna som spökar då jag knappt kan gå i trappor utan att det gör ont på ett visst ställe (hehe), eller vända mig i sängen, lyfta alfred, gå som vanligt, stå länge - ja listan kan göras lång. Skönt att veta att det inte är nånting annat som ligger i kläm iaf, men ändå jobbigt att veta att det inte blir bättre, snarare sämre.. Fast fanns visst nånting man kunde ta mot smärtan om det blir för jobbigt...

 

 

Åhh en Glad nyhet förresten!! Alfred har fått dagis plats från v45, på Maskrosens förskola.. Wiiiie!! =)) Hon ringde mig i morse då jag var som mest stressad, men vad gjorde det. Blev så glad och Alfred också. han ville t.o.m prata med förskoleläraren i telefonen haha.. Så nästa vecka ska vi dit och kika in stället, hon tyckte vi skulle komma dit och se hur det ser ut osv. ska bli Spännande! :)

 

snart får jag byta min status från arbetslös till Arbetsökande! Lovely! ;-)

 

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards