Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Sjuka sjuka sjuka..

Av Angelika - 30 mars 2011 11:36

Jag och mina 2 barn är förkylda. Alfred har feber också..

Känner inte för att blogga egentligen, men skriver ner lite iaf :)


Våran lilla "emil". Han är så söt min fina kille..

   


Hade hemma alfred från dagis i måndags pga att han hostat under natten och även lite på morgonen.. Men sen natten mot igår så kom febern också, hög feber fick han. Och Natten blev lååång för min del :/ Älsklingen skulle ju börja jobbet kl 6, så han behövde ju få sova då han måste kliva upp vid 5.

Alfred feber yrade om dittan o dattan och ibland t.o.m skrek han rakt ut en massa skumma saker..

Ellenor kunde ju Såklart inte sova i och med att han kom och sov i min o robets säng.. Så han höll både mig och E vakna.. Och hon åt värre än nånsin, haha ja jisses villken natt!

Var Helt död igår vid kl 6:30 då gumman vägrade ligga kvar i sin säng, och något morgon mys ville hon inte ha... Nåja, klev upp och alfred gjord oss sällskap..


Min mamma och Grannen från Deras by kom och hälsade på igår.. Igår på Fb skrev jag att grannen från byn varit här och då lät det ju som att jag menade härifrån byn, så lät ju lite fel :O hehe.. Men iaf dom kom och hälsade på, vi åt kladdkaka som jag lyckats snöra ihop trotts min trötthet. Sen när älsklingen ko hem så grillade vi kött, och det är ju alltid lika gott! Mums..

Idag ska vi grilla kyckling!! =)


Alfred fick en super fin lära sig klockan "tavla" eller vad man ska kalla det som. går att leka med den och är nästan som ett pussel, då man kan flytta olika bitar till rätt plats.. Ja skit samma, svårt att förklara. Och Gumman fick en fin rosa dress i stlk 74, villket var Väldigt uppskattat! Hon är ju uppe i storlek 68 nu, så större storlekar är guld värt :)


Blev att se hockey igår. luleå förlorade, och det hade man väl på känn. men jag tycker ändå man ska hålla på Sitt lag :) Att dom förlorade kom inte som en chock iaf... I morgon kan det bli sista matchen för luleå. Står 3-2 till Saik... Så vi får se!


Nä nu ska jag baske mig försöka få ungarna upp på en powernap!

Min näsa bränner o svider, halsen är tjock och ömmar... Gumans näsa rinner heeela tiden, samt alfreds näsa. plus att han hostar sönder sina lungor åter igen och har feber... Fy vad man tycker synd om dom små liven då dom är sjuka.. Hade hellre sett mig själv sjuk dubbelt upp än att dom ska vara sjuka! Tur det är kalltute så man inte går misste om en massa go värme!!


OJOJ, nu spydde gumman ner sig totalt.... igen!

Hej svejs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards